Πάρτε τη ζωή σας πίσω σε 10 βήματα

Πάρτε τη ζωή σας πίσω σε 10 βήματα

23
0
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

O Tony Schwartz, συγγραφέας του πετυχημένου βιβλίου «Be Excellent at Anything« και πρόεδρος και ιδρυτής της Energy Project, αναφέρει σε άρθρο του στο περιοδικό «Harvard Business Review», 10 πρακτικές συμβουλές ώστε η ζωή μας να αποτελεί πηγή ικανοποίησης .

Η λίστα των συμβουλών ξεκινάει από τις πιο βασικές και θεμελιώδεις, και καταλήγει στο υψηλότερο επίπεδο.
1. Κοιμηθείτε επαρκώς κάθε βράδυ. Παρόλο που ο ύπνος είναι το πιο υποτιμημένο μέρος στη ζωή μας, εντούτοις μπορεί να βελτιώσει τα βιώματα μας κάθε στιγμή που είμαστε ξύπνοι. Αν κοιμάστε μόνο 6-6 ½ ώρες, τότε αρκεί μόλις μια ώρα επιπλέον ύπνος κάθε βράδυ ώστε να σας γεμίσει με περισσότερη σωματική ενέργεια, συναισθηματική δύναμη και διαύγεια σκέψης.

2. Κινηθείτε περισσότερο. Δεν είναι μόνο καλό για την λειτουργία της καρδιάς σας, αλλά και για την ψυχική υγεία σας. Τουλάχιστον τέσσερις φορές την εβδομάδα, κάνετε κάποια μορφή άσκησης που αυξάνει σημαντικά τον καρδιακό ρυθμό για 30 λεπτά, και επιπλέον κινηθείτε πιο συχνά κατά τη διάρκεια της ημέρας.

3. Τρώτε λιγότερο και πιο συχνά. Το φαγητό είναι καύσιμο. Άπαχες πρωτεΐνες και σύνθετοι υδατάνθρακες είναι καύσιμο πολλών οκτανίων. Αποδίδουμε καλύτερα όταν τροφοδοτούμε τον εσωτερικό φούρνο μας με μικρές δόσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας, αρχίζοντας με το πρωινό.

4. Ανανεωθείτε. Οι άνθρωποι δεν έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν συνεχώς. Αντιθέτως, πρέπει να υπάρχει διαρκής εναλλαγή μεταξύ χρήσης και ανανέωσης της ενέργειας. Το ιδανικό θα ήταν να κάνετε ένα διάλειμμα κάθε 90 λεπτά, ακόμη και αν πρόκειται για μόνο ένα ή δύο λεπτά προκειμένου να πάρετε βαθιές αναπνοές.

5. Επενδύστε σε αυτούς που αγαπάτε. Το μεγαλύτερο δώρο που μπορείτε να προσφέρετε είναι η πλήρης προσοχή σας. Καλύτερα να είστε πλήρως παρών με κάποιον για μια ώρα, παρά να έχετε φυσική παρουσία για πολλές ώρες, αλλά το μυαλό σας να ταξιδεύει αλλού.

6. Δώστε ευχαριστίες. Είμαστε πολύ πιο γρήγοροι στο να παρατηρούμε τι κακό συμβαίνει στη ζωή μας, από ό, τι τι είναι αυτό που είναι καλό. Τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ταχυδρομήστε ένα χειρόγραφο σημείωμα εκτίμησης σε κάποιον που το αξίζει, αναφέροντας του για ποιο λόγο είστε ευγνώμον.

7. Κάντε πρώτα το πιο σημαντικό πράγμα. Νωρίς το πρωί έχετε περισσότερη ενέργεια και λιγότερους περισπασμούς. Ξεκινήστε την εργάσιμη ημέρας σας εστιάζοντας χωρίς διακοπή, για 60 έως 90 λεπτά, με τη πιο σημαντική και/ή δύσκολη εργασία που πρέπει να φέρετε εις πέρας εκείνη την ημέρα.

8. Εξασκηθείτε στον προβληματισμό. Είμαστε τόσο απασχολημένοι με τα τρέχοντα και επείγουσα θέματα της ημέρας, ώστε σπάνια αφιερώνουμε χρόνο για να σκεφτούμε τι είναι αυτό που κάνουμε. Αποτραβηχτείτε για 15 έως 30 λεπτά στο τέλος κάθε ημέρας για να προβληματιστείτε ήσυχα και χωρίς διακοπές για το τι μάθατε αυτή την ημέρα, και ποιες είναι οι σημαντικότερες προτεραιότητες σας για την επόμενη ημέρα.

9. Συνεχίστε να μαθαίνετε. Ο εγκέφαλός μας λειτουργεί καλύτερα όταν τον έχουμε σε εγρήγορση, και η ζωή μας γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα όταν το πετυχαίνουμε. Διαβάζοντας βιβλία είναι ένας απλός και εξασφαλισμένος τρόπος για να μάθετε και να αναπτυχθείτε ως άνθρωπος. Αλλά αυτό μπορείτε να το καταφέρετε και με άλλους καθημερινούς τρόπους, όπως μαθαίνοντας μια ξένη γλώσσα, ένα άθλημα, ένα μουσικό όργανο, ή πώς να γράφετε κώδικα, να επισκευάζετε ένα αυτοκίνητο, ή να σχεδιάζετε.

10. Προσφέρετε. Αφιερώστε τουλάχιστον μία ώρα την εβδομάδα ώστε να παραμερίσετε τις δικές σας ανάγκες και να αφιερώσετε αυτό τον χρόνο για να δώστε προστιθέμενη αξία στον υπόλοιπο κόσμο γενικότερα. Μια ώρα την εβδομάδα είναι πολύ λίγος χρόνος, αλλά είναι μια αρχή – και επιπλέον είναι περισσότερος χρόνος από ό, τι οι περισσότεροι από εμάς αφιερώνουμε για κοινωνική προσφορά.

Πηγή